Allmänna villkor för Leggingslagret

Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter! Nedan finner du de villkor som gäller för ditt köp; de förklarar vilka rättigheter du har. Skulle du ha några frågor är det bara att kontakta oss, så förklarar vi mer än gärna hur allting fungerar. Det som förklaras här är vem du handlar från (sektion 1), hur du lägger en order (sektion 2), priser (sektion 4), frakt och leverans (sektion 6), ångerrätt (sektion 7) och garantier (sektion 9). Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp!

Allmänt

Dessa allmänna villkor (de "Allmänna villkoren") gäller när du ("Kunden" eller "du") lägger en order från Leggingslagret, organisationsnummer SE556822416501 ("Sweden Quickstyle AB", "oss" eller "vi") på www.leggingslagret.se, ("Webbplatsen").

Genom att acceptera de Allmänna villkoren bekräftar du att du är minst 18 år gammal eller att du har din förmyndares tillstånd och att du uppfyller de Allmänna villkoren. Du bekräftar även att du har läst informationen om hantering av personuppgifter och cookies och godkänner användningen av sådan data i enlighet med Tictails integritetspolicy.

Vi säljer våra produkter till flera länder och jurisdiktioner och dessa Allmänna villkor är framtagna för att vara globala. Beroende på var du bor kan dock tvingande lagstiftning gälla. Vi respekterar tillämpbara lagar och inget i dessa Allmänna villkor ska uppfattas som en begränsning av dina lagstadgade rättigheter, om sådana lagar ger dig större rättigheter än vad som anges här.

Genom att acceptera dessa Allmänna villkor förstår och accepterar du att alla ordrar, köp och transaktioner görs exklusivt mellan Sweden Quickstyle AB och Kunden, och att Tictail AB, Tictail Inc – i egenskap av plattformsleverantör – inte tar något ansvar för innehåll, interaktioner eller transaktioner gjorda på www.leggingslagret.se.

Bildinformationen på vår webbsida skall endast ses som en illustration över hur produkten kan se ut. Vi kan inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende samt beskaffenhet då detta kan bero på olika datorer och bildskärmsinställningar.

Bytesrätt och Ångerrätt gäller inte företag om inte annat avtalats skriftlig innan.

Ordrar m.m.

När du tar emot en orderbekräftelse från oss betyder det att din order har accepterat och att du ingår ett köpeavtal. Vi rekommenderar dig att spara orderbekräftelsen för eventuell framtida kontakt med oss. Vi kan neka en order av olika anledningar, exempelvis om du lämnar felaktiga personuppgifter och/eller dras med skulder sedan tidigare.

Du kan ångra din order till dess att vi har bekräftat den. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter som du, ditt konto- eller kreditkortsföretag har utfärdat för ordern.

Vi kan annullera en order om de beställda produkterna är slutsålda. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter och meddela dig om likvärda produkter om sådana finns tillgängliga.

Alla beställda produkter förblir vår egendom till dess att vi har mottagit fullständig betalning för dem.

Kundinformation m.m.

Du ansvarar för att de personuppgifter du lämnar till oss är korrekta och fullständiga.

Du ansvarar för alla köp som görs med dina inloggningsuppgifter. Se till att du håller dina inloggningsuppgifter hemliga och att ingen annan kommer åt dem utan ditt tillstånd. Meddela oss om du misstänker att någon har fått tag på dina inloggningsuppgifter utan ditt tillstånd.

Priser, avgifter m.m.

De priser som finns angivna på Webbplatsen gäller för order som har lagts på Webbplatsen. Alla priser gäller den valuta som anges på webbplatsen och innefattar moms där det anges (beroende på var du bor kanske moms inte gäller ditt köp). Om inget annat anges på Webbplatsen ingår inte betalnings- eller fraktkostnader och dessa redovisas separat. Tänk på att lokala avgifter (så som valutaväxlingsavgifter, kredit- eller kontokortsavgifter, moms, tullavgifter m.m.) kan tillkomma beroende på var du bor och din lokala lagstiftning. Du ansvarar för sådana avgifter och kan inte få dem betalda av oss.

Specialerbjudanden

Vid vissa tillfällen kan vi, för vissa produkter, erbjuda bättre villkor än de som anges i de Allmänna villkoren, exempelvis vad gäller förlängd ångerrätt eller kostnadsfria returer. Sådana bättre villkor gäller endast under en begränsad tid, till dess att de specifika produkterna sålt slut, och kan annulleras av oss när som helst, och i så fall gäller dessa Allmänna villkor utan ändringar.

Frakt och leverans

Produkter som finns i lager levereras vanligtvis inom det antal arbetsdagar som visas på Webbplatsen. Den uppskattade leveranstiden för en order anges i orderbekräftelsen. Vid händelse av förseningar informerar vi dig och fortsätter att övervaka ordern. Du kan annullera ordern om leveransen försenas i mer än 30 dagar och förseningen inte har uppstått på grund av dig.

Vi har fri frakt inom Sverige vid beställning över 100 kr. Frakt under 100 kr debiteras med 39 kr. Till resten av världen 130 kr. Vi erbjuder även EU Express till alla EU länder frakt 150 kr.

Beroende på fraktmetoden kan du behöva hämta ordern från ett specifikt utlämningsställe. Du måste göra det inom tiden som anges på leveransavin. Om du inte hämtar ordern i tid kan en förseningsavgift tas ut från dig och ordern kan skickas tillbaka till oss på din bekostnad. Vi kan även annullera ordern om du inte hämtar den i tid.

Tyvärr händer det ibland att våra logistikpartners har leveransförseningar. Dessa är tyvärr inget vi kan påverka men försöker givetvis göra allt i vår makt att du som kund skall få din vara så snart som möjligt, dock har vare sig Postnord eller DHL helgutdelning.

Vi kan inte ställas till svars för om du som kund uppgett felaktig eller ofullständigt namn samt adress samt mobilnummer samt postadress samt land och därmed inte mottagit din order. Vid sådana tillfällen kan det ta upp till 30 dagar innan vi mottar din retur från någon av våra logistikpartner.

Är det så att vi mottar en retur på grund av felaktig eller ofullständig adress kan vi sända ut den på nytt till dig men då emotser vi också oftast ersättning för den faktiska frakten som uppstår för att göra detta. Dock innan något sådant sker så har vi haft en mailkonversation med dig.

Alla produkter finns i vårt eget lager. Produkter som är slut i lager kan ni alltid kontakta oss och göra reservation för. Ni kontaktar oss via kontakta oss .

Ångerrätt

Du har rätt att ångra din order genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du tog emot dina produkter. Du måste sedan skicka ett ångermeddelande till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som omfattas, exempelvis genom att använda formuläret på Webbplatsen. Sedan måste du omedelbart och inom 14 dagar från det att du skickade ångermeddelandet returnera produkterna till oss på egen bekostnad. Du ansvarar för skicket på produkterna under leveransen tillbaka till oss, därför rekommenderar vi dig att skicka dem väl paketerade, i gott skick och i den ursprungliga lådan och/eller förpackningen. 

På Klarnas hemsida under "Mina sidor" och där förlänger ni förfallodatumet. På "Mina sidor" loggar du in med ditt personnummer och mobilt bank-id.

När du ångrar en order återbetalar vi det pris som du har betalat för produkterna du returnerar, exklusive fraktkostnader. Fraktkostnader och faktureringsavgifter/expeditionsavgifter återbetalas inte vid ånger. Av den summa som återbetalas kan vi dock dra pengar för produkternas värdesnedsättning om sådan har uppstått på grund av att din hantering varit för slitsam i förhållande till vad som krävs för att avgöra produkternas funktion eller karaktäristiska drag. Vi utfärdar återbetalningen så fort som möjligt och inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt ångermeddelande. Vi kommer dock att hålla på återbetalningen till dess att vi har tagit emot de returnerade produkterna eller bevis på att de har skickats till oss (i form av ett leveranscertifikat). Återbetalningen betalas ut med samma betalningsmetod som du använde för att betala de returnerade produkterna om inget annat har avtalats. Vid Ångerrätt så justeras ordersumma efter fraktvillkor och frakt debiteras vid order under 100 kr inom Sverige . Fraktbeloppet avdrages vid återbetalningen.

Din ångerrätt gäller inte för kontrakt som:

Returadress
Sweden Quickstyle AB
"ordernummer"
Blåbärsstigen 4
94141 Piteå
Sweden

Garanti och klagomål

Vissa av våra produkter kan omfattas av garantier. Information om sådana garantier lämnas på Webbplatsen eller i dessa Allmänna villkor. Orderbekräftelsen är ett garantibevis. Våra garantier omfattar endast tillverkningsfel och därmed inga fel som uppstått i samband med individuella ändringar av produkternas funktion eller utseende efter ombyggnad, uppgradering eller annan konfigurering.

Du kan, inom 2 år (eller annan lagstadgad längre tidsperiod) efter det att du tagit emot produkterna, lämna klagomål på produkter som är defekta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Du måste då skicka ett klagomål till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som klagomålet omfattar, exempelvis genom att använda formuläret på Webbplatsen. Du måste lämna in ditt klagomål så fort som möjligt efter att defekten har upptäckts. Alla klagomål som lämnas inom två månader från det att defekten upptäcks räknas som lämnade i god tid.

Vi återbetalar dig för de defekta produkterna i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och ansvarar för kostnader som uppstår i samband med att produkterna skickas tillbaka till oss. Det är vårt mål att utfärda sådana betalningar inom 30 dagar från det att vi mottagit klagomålet och fastställt att en återbetalning ska göras, men det kan ta längre tid beroende på produktens natur. Det är även vår strävan att följa de riktlinjer för defekta produkter som fastställts av relevanta nationella konsumentskyddsmyndigheter. Återbetalningen betalas ut med samma betalningsmetod som du använde för att betala de defekta produkterna om inget annat har avtalats.

 

Returpolicy / Allmänna villkor

Vår returpolicy

Du kan hitta vår fullständiga returpolicy i våra allmänna villkor.

Instruktioner för att returnera varor

Alla frågor: kontakt@leggingslagret.se

 

Outlösta försändelser

Outlösta försändelser debiteras med 300 kr (SEK), som motsvarar administrativa kostnader samt fraktkostnader. Detsamma gäller om du inte uppgett  korrekta uppgifter såsom nanm, adress, mobilnummer, land och ordern därmed inte kan levereras. All fakturering för outlösta försändelser sker med Klarna och Paypal.

Observera att inte hämta ut sitt paket inte anses vara en aktiv begäran om ångerrätt.

Får vi tillbaka en outlöst försändelse krediterar vi för produkterna och debiterar för outlöst försändelse. Detta utan att ha någon mailkonversation före med dig som kund. Vill du ha produkterna ändå så får ni göra en ny beställning(order).

Reklamationer

Vid reklamation börja med att maila oss på kontakt@leggingslagret.se och beskriv vad som hänt samt bifoga bild på problemet. Sänd inte tillbaka något förrän vi besvarat ditt mail.

För att kunna reklamera en produkt ska den vara korrekt hanterad av dig som kund. De vi säga handhavandefel är inte en reklamation.

Exempel som inte behöver vara en giltig reklamation:

·         Hål i linning eller gren på grund av att man slitit på eller av sig plagget. Eller att plagget är för stor eller för liten.

·         Att man inte jämfört sina mått med storleksguiden som finns på respektive produkt.

·         Noppor på plagg eller blandade tyger då det vid användning av kläder med syntetsfiber och blandade material så som viskos, polyester, ull, akryl, bomull och polyester. Det är bara att plocka bort noppor för hand eller med noppmaskin,

·         Slitna kläder exempelvis i gren och räknas som normalt slitage. Avslitna hällor och dragkedjor på grund av att produkten varit var liten eller för hårt handskande av kund.

·         Trådslut som kan finnas på kläder är inte heller orsak till reklamation och är vanligt bland kläder.

·         Produkter som tvättas i för höga grader och även produkter som ska handtvättas som tvättats i maskin.

          Försök till att själva åtgärda något på produkten medför att reklamation inte kan godkännas då ändring har gjort på ursprunglig produkt och ursprungsfel inte kan kontrolleras och detta räknas som handhavandefel.

·         En godkänd reklamation betyder inte per automatik att du får pengarna tillbaka. I första hand gör vi vårt bästa för att åtgärda felet.  I andra hand försöker vi ersätta dig med nytt plagg om detta finns och i tredje hand så återbetalar vi.

·         Om du som kund väljer att i samband med reklamation, och inom ångerrättstiden ångrar din order då kan returfrakten komma att tas ut av dig som kund då vi i så fall hanterar det som en begäran om ångerrätt och inte reklamation. Detta är dock under förutsättning att returen/reklamationen godkänts av oss.

·         Vid kontroll av produkten och handlar det om handhavandfel eller om produkten är felfri debiteras du för kontrollarbetet med 100 kr plus eventuell returkostnad. Det är vi på Leggingslagret som utför kontroll av produkterna och gör bedömningen.

 

Leggingslagrets Integritetspolicy (GDPR)

Vi på Leggingslagret värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. I denna integritetspolicy förklarar vi hur vi samlar in och använder din personliga information i vår webshop Leggingslagret. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.

Vi vill att du ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och det är därför viktigt att du läser och förstår vår integritetspolicy innan du använder våra tjänster. Du kan alltid kontakta oss på kontakt@leggingslagret.se om du har några frågor.


Vilken information samlar vi in om dig?

Vi samlar in de personuppgifter som du lämnar till oss, t.ex. i samband med att du genomför ett köp eller kontaktar oss. Här nedanför hittar du mer information om vilka uppgifter vi samlar in och varför. 


Varför behöver vi din personliga information?


- För att du ska kunna genomföra köp på Leggingslagret

Vi behöver information om dig för att du ska kunna genomföra köp på Leggingslagret . De personuppgifter vi behöver är:

·         Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer)

·         Uppgifter om ditt köp (t.ex. produktinformation och betalningsinformation)

Informationen behövs för att vi ska kunna fullgöra avtalet om köp med dig.

Personuppgifterna kommer att sparas för detta ändamål i sju år från ditt senaste köp.

- För att kunna hantera dina kundtjänstärenden

Vi behöver dina personuppgifter för att kunna hjälpa dig när du kontaktar vår kundtjänst. De personuppgifter som kan komma att behandlas för vår kundtjänst är:

·         Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer)

·         Köphistorik

·         Kundtjänsthistorik

·         Övrig information som kan dokumenteras i samband med att du kontaktar kundtjänst

Informationen behövs för att tillgodose ditt och Leggingslagrets berättigade intresse av att kunna hantera dina frågor och/eller eventuella klagomål på de produkter som du har köpt i vår webshop.

Personuppgifterna kommer att sparas för detta ändamål i sju år från att ditt kundtjänstärende har avslutats.

- För att skicka nyhetsbrev och erbjudanden

Vi behöver dina personuppgifter för att kunna skicka nyhetsbrev, erbjudanden, varuprover och liknande till dig via mail och post. De personuppgifter som behandlas för att vi ska kunna göra det är:

·         Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer)

·         Köphistorik

·         Användarbeteende (t.ex. klick- och besökshistorik)

Informationen behövs för att kunna tillgodose ditt och Leggingslagrets berättigade intresse av att kunna kontakta dig och marknadsföra våra tjänster och nyheter samt ge dig erbjudanden, varuprover och liknande i vår webshop.

Personuppgifterna kommer att sparas för detta ändamål i ett år från ditt senaste köp eller din senaste interaktion med Leggingslagret (t.ex. genom att du öppnar våra mail eller på annat sätt visar ett intresse för Leggingslagrets tjänster). Du kan alltid välja att avsluta våra utskick tidigare genom att följa instruktionerna i utskicket eller kontakta vår kundtjänst.

- För att kunna fullgöra Leggingslagrets rättsliga förpliktelser

Vi behöver dina personuppgifter för att uppfylla våra rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut (t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagen eller reglerna om produktansvar och produktsäkerhet). De personuppgifter vi behöver är:

·         Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer)

·         Köphistorik

·         Kundtjänsthistorik

Personuppgifterna behövs enligt lag där vi har en rättslig förpliktelse.

Personuppgifterna kommer att sparas för detta ändamål i sju år från ditt senaste köp.

- För att kunna förhindra missbruk av våra tjänster eller för att förhindra, förebygga och utreda brott mot Leggingslagret

Vi behöver dina personuppgifter för att kunna förhindra och utreda eventuella bedrägerier, trakasserier eller andra åtgärder som är förbjudna enligt lag eller Leggingslagrets Allmänna villkor för Leggingslagret. De personuppgifter vi behöver är:

·         Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer)

·         Köphistorik

·         Kundtjänsthistorik

·         Användarbeteende (t.ex. klick- och besökshistorik)

Personuppgifterna behövs för att kunna fullgöra en rättslig förpliktelse (om sådan finns) eller för att tillgodose Leggingslagrets berättigade intresse av att kunna förhindra missbruk av våra tjänster eller för att förhindra, förebygga och utreda brott mot företaget.

Personuppgifterna kommer att sparas för detta ändamål i sju år från det att misstankar om missbruk eller brott uppkommer.

- För att kunna hantera anmälningar om intrång i immateriella rättigheter

Om du gör en anmälan till oss att du misstänker att någon gör intrång i dina immateriella rättigheter kommer dina personuppgifter behöva behandlas för att vi ska kunna utreda frågan. De personuppgifter som kan behandlas inom ramen för handläggningen av ett sådant ärende är:

·         Kontaktuppgifter (t.ex. namn, e-postadress, adress och telefonnummer)

·         Personnummer (om du har enskild firma)

·         Eventuella övriga personuppgifter som framgår av din anmälan

Personuppgifterna behövs för att tillgodose ditt och Leggingslagrets berättigade intresse av att hantera anmälan om intrång i immateriella rättigheter.

Personuppgifterna kommer att sparas för detta ändamål i sju år från att ditt ärende har avslutats.


Med vilka delar vi din personliga information?

- Personuppgiftsbiträden

För att vi ska kunna erbjuda våra tjänster delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med bl.a. logistik, betallösningar, marknadsföring och IT-tjänster.

När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen. Vi har avtal med alla personuppgiftsbiträden och de garanterar säkerheten för de personuppgifter som behandlas och åtar sig att följa våra säkerhetskrav samt begränsningar och krav avseende internationell överföring av personuppgifter.

- Andra personuppgiftsansvariga

Vi delar även dina personuppgifter med vissa andra som är självständigt personuppgiftsansvariga, t.ex. statliga myndigheter om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller vid misstanke om brott. När dina personuppgifter delas med andra som är självständigt personuppgiftsansvarig gäller deras integritetspolicy och personuppgiftshantering.


Hur länge sparar vi din information?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål. Se mer om de specifika lagringsperioderna under respektive ändamål ovan.


Var behandlar vi dina personuppgifter?

Våra personuppgiftsbiträden finns i olika delar av världen. Därför kan dina personuppgifter komma att behandlas både inom och utanför EU/EES. Oavsett var dina uppgifter behandlas ser vi dock till att skydda din personliga information med alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder i samma nivå som det skydd som erbjuds inom EU/EES.


Hur skyddar vi dina personuppgifter?

Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter. Vi har vidtagit särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot olovlig eller obehörig behandling (såsom olovlig tillgång, förlust, förstörelse eller skada). Endast de personer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna ändamål har tillgång till dem.


Vad är cookies och hur använder vi det?

Leggingslagret använder sig av cookies, eller kakor på svenska, som är korta textfiler som skickas från vår webbserver och som sparas av din webbläsare när du besöker Leggingslagret .


Vad har du för rättigheter?

- Rätt till rättelse och registerutdrag

Leggingslagret kommer att göra vad som krävs enligt lag för att hålla dina personuppgifter korrekta, fullständiga och uppdaterade. Du har rätt till rättelse av ofullständiga eller inkorrekta personuppgifter. Du har också rätt att begära att få ut ett registerutdrag över dina personuppgifter som vi behandlar.

- Rätt att motsätta dig behandling

Om behandlingen av dina personuppgifter sker med stöd av en intresseavvägning och du bedömer att ditt integritetsintresse väger tyngre än Leggingslagrets intresse av att behandla dina personuppgifter har du rätt att, med hänvisning till din specifika situation, motsätta dig behandlingen genom att kontakta Leggingslagret. Om du motsätter dig behandlingen måste Leggingslagret visa ett tvingande berättigat skäl för att fortsatt kunna behandla personuppgifterna.

- Rätt till radering

Under vissa förutsättningar, t.ex. när du har återkallat ett tidigare lämnat samtycke och det saknas annan laglig grund för fortsatt behandling av dina personuppgifter, har du rätt att begära radering av dina personuppgifter.

- Rätt till behandlingsbegränsning

Du har under vissa förutsättningar rätt att begränsa behandlingen av dina personuppgifter till att endast omfatta lagring av personuppgifterna, t.ex. under tiden Leggingslagret utreder om du har rätt till radering.

- Rätt till tillgång

Du har rätt att få en bekräftelse från Leggingslagret att dina personuppgifter behandlas av företaget och i så fall få tillgång till personuppgifterna och följande information:

·         behandlingens ändamål,

·         de kategorier av personuppgifter som behandlas,

·         mottagare av personuppgifter (särskilt om de är belägna utanför EU/EES),

·         den tid som personuppgifterna behandlas,

·         information om de rättigheter som återges i denna integritetspolicy,

·         information om källan som personuppgifterna kommer ifrån, samt

·         om det förekommer automatiserat beslutsfattande, inbegripet profilering.

Om du gör begäran elektroniskt har du även rätt att få en kopia av dina personuppgifter i elektroniskt format. Leggingslagret har rätt att ta ut en avgift om du begär mer än en (1) kopia av dina personuppgifter per år.

- Rätt till dataportabilitet

När behandlingen av dina personuppgifter sker med stöd av ditt samtycke eller för att fullgöra eller ingå ett avtal med dig, samt under förutsättning att personuppgifterna har samlats in direkt från dig, har du rätt att få en kopia av dina personuppgifter i ett strukturerat och allmänt använt maskinläsbart format.

- Rättigheter i förhållande till automatiserat beslutsfattande, inbegripet profilering 

Du har rätt att inte vara föremål för helt automatiserat beslutsfattande, inbegripet profilering, om sådant beslutsfattande har rättsliga följder eller på liknande sätt väsentligen påverkar dig. Denna rätt tillämpas dock inte om det automatiserade beslutsfattandet är nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig, om beslutsfattandet uttryckligen är tillåtet enligt lag eller om du har lämnat ditt uttryckliga samtycke till detta.

- Klagomål till tillsynsmyndighet 

Du får gärna kontakta oss på Leggingslagret med frågor eller klagomål som rör behandlingen av dina personuppgifter. Du har även rätt att framföra klagomål på behandlingen av dina personuppgifter till Datainspektionen.


Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?

Sweden Quickstyle AB, org. nr. 556822-4165 är personuppgiftsansvarig för företagets behandling av personuppgifter.

Om du har några frågor eller funderingar om behandlingen av dina personuppgifter, hör gärna av dig till oss på kontakt@leggingslagret.se.

 

 

Ansvarsbegränsning

Såvida lokal lagstiftning inte anger något annat är vårt ansvar begränsat till direkta skador och under inga omständigheter ska vi hållas ansvariga för indirekta skador, så som inkomstbortfall eller dylikt.

Intellektuella egendomsrättigheter

Webbplatsen och allt dess innehåll ägs av oss och våra licensgivare och den skyddas av intellektuell egendoms- och marknadsföringslagstiftning. Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från oss.

Friskrivning

Vi reserverar oss för fel i bild och typografi på Webbplatsen, så som fel i produktbeskrivningar, tekniska angivelser, felaktiga priser eller inkorrekt information gällande en produkts lagerstatus. Vi har rätten av korrigera uppenbara fel och kan när som helst ändra eller uppdatera information på Webbplatsen.

Bilder på Webbplatsen är endast illustrativa och är ingen garanterad representation av det exakta antalet produkter du får om du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten stämmer.

Ändringar till de Allmänna villkoren

Vi kan ändra dessa Allmänna villkor när som helst. Vi applicerar sedan de ändrade Allmänna villkoren på Webbplatsen och de träder i kraft när du accepterar dem (i samband med att du lägger en ny order via Webbplatsen eller när du besöker Webbplatsen).

Lagval och tvistlösning

Vid händelse av tvist eftersträvar vi att följa beslut från relevanta nationella konsumentskyddsmyndigheter.

Tvister gällande tolkning eller tillämpning av dessa Allmänna villkor ska styras och tolkas i enlighet med den lagstiftning som gäller i det land eller den delstat som vi bedriver våra affärer från, och ska icke-exklusivt bedömas av domstol där vi har vårt säte. "Icke-exklusivt bedömas" betyder att du kan väcka ett mål mot oss inom en annan jurisdiktion, om det inom den nationella lagstiftningen finns en sådan rättighet.


Det var allt! Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp! Dessa villkor upprättades av Leggingslagret kläder för tjejer den 2018-05-25